De verboden stad en nog meer

7 september 2013 - Beijing, China

Vandaag was het een drukke dag. Na een stevig ontbijt zijn we vertrokken met de bus naar het plein van de Hemelse Vrede. Dit wordt wel eens het grootste plein ter wereld genoemd. Er kunnen zich immers een miljoen mensen tegelijk op het plein staan. Vandaag stonden er geen miljoen, maar was het toch heel druk. Mensen stonden in lange rijen aan te schuiven om het Mao te begroeten.

Na wat over het plein te lopen, hebben we de stroom mensen gevolgd daar naar de verboden stad gaan. Het was daar immens druk, maar ook zeer mooi. Vooral op de belangrijke plaatsen was het daar heel druk, zoals de keizerlijke troon. Daar was het drummen voor een foto te maken. Gelukkig zijn de meeste Chinese klein.

De verboden stad zou zo'n 9999 kamers tellen, want in de getalsymboliek is het cijfer 9 het belangrijkst. Het is immers het hoogste cijfer. Toch hadden we de verboden stad wat groter ingeschat, maar het was zeker de moeite om er naar toe te gaan.

Vandaag hebben we ook naar de tempel van de hemel geweest. Hier staat een steen en als je daarop staat dan sta je het dichtst bij de hemel. Althans dat werd toch beweert. Het werd vroeger gebruikt om een goede oogst af te smeken bij de goden.

Om de dag af te sluiten hebben we daarna naar een Konfushow geweest. Wat wel zeer spectaculair was. Daar achter hebben we nog een wandeling gemaakt en nog in enkele tafeltenniswinkels binnen geweest gaan kijken.

Morgen staat de Chinese muur op het programma. Waarschijnlijk zal dat een hele ervaring zijn. Op één van de grootste monumenten ter wereld.

1. Mostrey:
    7 september 2013
    hallo
    weer een leuke dag gehad, hoe was het gevoel zo dicht blijkbaar
    tegenaan de hemel te staan,en dat inmens grote plein ,dan
    t moet
    hallo
    weer een mooie & leuke dag gehad ,naar ik verneem,hoe was hetgevoel om blijkbaar zodicht bij de hemel te staan,moet toch iets apparts zijn ,dan dat grote plein indrukwekkend,we
    duimen verder,om nog veel moois te zien kuffels ons drie xxx
  2. Nancy Stroom:
    7 september 2013
    Via tante Claudine jullie blog gekregen. We zijn nu allen samen bij Yolande. Nog vele leuke momenten daar, profiteer ervan, t is uniek. Eliane is ook heel curieus...
    We gaan jullie reis nog volgen ...
    Groetjes van alle Viaentjes .
  3. Angie:
    8 september 2013
    hey hey!!! gelukkig zn de Chinezen klein Jaron...zo kan jij toch in alle drukte foto s maken ;-) !!! ja zal wel speciaal gevoel geven eventjes wat dichter bij de hemel te staan...nu terug met beide voetjes op de Chineese grond :-) xxx
  4. Magda - Claudine:
    8 september 2013
    Als we goed lezen hebben jullie al dicht bij de hemel gestaan
    wat een ervaring ...... en de show van de chinezen moeten ook wel uniek zijn geniet maar verder.
    Groeten van ons beiden zeer goed gesteld bij tante Yolande.