Het mooiste stadje van de reis

13 september 2013 - Wuzhen, China

Vandaag vertrekken we van Hangzhou naar Wuzhen. Het is een trip van ongeveer drie uur over de rivier delta. Gelukkige is het een goede airco bus, want het was vandaag weer een verschroeiende dag. Onderweg hebben we nog bij een thee plantage gestopt.

Daar konden we wat thee proeven en werd er uitleg gegeven over de manier waar op thee maakt en ook de goede werking op het lichaam. Zo zou je vermageren van groene thee enzo. Natuurlijk werd er wel verwacht dat je daar iets ging kopen, wat we uiteindelijk niet gedaan hebben.

Toen we aankwamen in Wuzhen hebben we een stadsdeel gedaan waar er overal kleine musea inzaten. Het was wel mooi, maar het was ontzettend druk. Er waren een paar bussen Chinezen gekomen.

Daarna hadden we een transfer naar ons hotel via een boot, omdat het hotel gelegen is op een eiland. Op dit eiland stond het vol met winkeltjes en eetgelegenheden. Alles was daar nog zoals vroeger gebleven. Het stond er ook vol met bruggetjes en gondels.

We hebben een mooi hotel met een groot zwembad en fitness. Daarvan hebben we ook gebruik van gemaakt en dat was zalig met dit weer.

Na een verfrissend duik hebben we nog een wandeling gemaakt. Intussen was het al donker geworden en was de verlichting aangeschoten inclusief de lampionnen. Dit maakte deze prachtige omgeving nog mooier.

Ook deze keer is het maar één overnachting in het hotel, want morgen gaan we naar de miljoenen stad Shanghai Wat wel jammer is, want dit is één van de beter hotels.

1. Mostrey:
    hallo
    ja is veel verschil hotels, de ene al wat beter dan de andere,
    nu feit dat jullie kunt ontspannen,is ook al iets, denk ook naar
    ik lees ,dat het volgende weer drukker wordt
    groetjes & pootje van brother xxx
  2. Miranda Taillieu:
    Hey,
    Fijn om jullie verhalen te lezen. Ziet er ons een boeiende reis en ervaring uit.
    Verlangen al om alle details te horen. Gaan zeker een plaatsje vrijhouden in onze agenda en kunnen dan samen "hotpot " eten, wat het ook mag zijn! Nog veel plezier. Geoffrey en Miranda
  3. Magda - Claudine:
    Hallo,
    Weer een mooi verhaal wat jullie allemaal beleven is niet te beschrijven moet je zelf beleven waarschijnlijk, we vrezen dat we jullie niet meer zullen herkennen bij jullie terugkeer wat een reis zeg blijf maar genieten..... we verlangen toch jullie terug te zien toch blij weer iets van jullie te vernemen. Groetjes
  4. Angie:
    16 september 2013
    echt de max!wat jullie allemaal gedaan hebben!en gezien hebben!blij terug reisverhalen te lezen!!!lekker plons ih zwembad zal wel zalig geweest zijn...knuffiexxxx