Venetië van het Oosten

11 september 2013 - Suzhou, China

Vandaag waren we een dag in Suzhou, want de volgende dag vertrekken we alweer verder. Suzhou is één van de oudste steden aan de rivier delta en door de talrijke beekjes wordt het ook wel het Venetië van het Oosten genoemd. Ook is de stad bekend om zijn tuinen.

We hebben dan ook de dag gestart met een tuin te bezoeken. Daarin stond er een Pagode met een grote vijver, waar er natuurlijk koi's inzitten. De tuin was wel heel mooi, maar toch vonden we het wat klein.

Na de tuin te bezoeken hebben we een stadswandeling gemaakt. Zo kwamen we terecht op een stadspark. Daar stonden een honderdtal mensen te dansen. We moesten meedoen van hen. We hebben dat dan ook gedaan. Het was wel grappig dat er een groepje mensen om ons heen naar ons kwamen kijken.

Daarna hebben we nog gewandeld naar een zeer pittoresk winkelstraat, waar er langs met gondels kon gevaren worden. Dit hebben we dan ook gedaan. Ook hebben we in de winkelstraat naar een theehuis. Daar hebben we lekkere groene thee gedronken.

Wanneer het donker begon te worden, hebben we naar de tuin van de meester van de netten geweest. In de tuin werden er allemaal kleine optredens gedaan van zangers, muzikanten, danseressen en toneelspelers. Dit alles in de Chinese stijl.

Terug in het hotel moesten de koffers alweer klaargemaakt worden voor het vertrek naar Hangzhou.

1. Mostrey:
    15 september 2013
    hallo
    weerom voor elk wat wils ,dans, tiun, gondels was zeker wel
    plezant,en wat kunnen dansen, waarschijnlijk een chineese dans
    allemaal ,dingen die men anders niet doet
    geniet maar verder ,tot de volgende doei xxx
  2. Magda - Claudine:
    15 september 2013
    Weer een nieuw verhaal waar wij nog nooit van hebben gehoord Venetië van het Oosten en dat jullie al beroemd
    zijn in China met jullie dansen niet te verwonderen we hadden jullie echt bezig willen zien...... zeker de moeite met de chinezen rond jullie.
    Dikke kus van ons beiden
  3. Angie:
    16 september 2013
    tof zeg,dansje met de Chinezen!!! heb je hun ook de hukkelbuk geleerd?! haha! tof met die gondels!!!kverlang naar jullie foto s hoor!!!zoentjex