Laatste dag in Beijing

10 september 2013 - Beijing, China

Vandaag hebben we met de hogesnelheidstrein naar Sizhou gereden, maar dit was maar in de namiddag. In de voormiddag hebben we twee aparte programma's gedaan. Ik heb met de metro naar het Jingshan park geweest, terwijl mijn ouders in de hutong gereden hebben met een riksja.

Ze hebben de klokkentorens bezocht. Er werd daar met een klokkenspel gespeeld op reuze grote trommels.Daarna zijn ze door de hutongs gereden en een lokale markt bezocht. Ook hebben ze een kijkje genomen binnen een huis van de plaatselijke bevolking.

Het Jingshan park is gelegen achter het zomerpaleis en behoorde er vroeger er bij, maar toen hebben ze er een weg gelegd en werd het een apart park. In het park is er een kolenheuvel die wel ongeveer 50 meters hoog is.

De kolenheuvel was ook het indrukwekkendste van het park. Ik had geluk dat het een zeer helder dag was, zodat ik van bovenop een zeer mooi zicht had. Ook bevond er een steen dat precies in het midden van beijing ligt. Natuurlijk heb ik daar een foto bij.

Nadat we daarna gedaan hadden en verenigd waren. Hebben we nog wat in tafeltennis winkeltjes gesnuisterd om wat dingen te kopen. Daarna hebben we de trein genomen. Deze duurde ongeveer 5 uur en passeerde ongeveer 1300 km, zodat het al avond was toen we aankwamen.

Morgen gaan we wat Suzou verkennen. We blijven daar maar twee nachtjes slapen en zijn er één volledige dag. Morgen wordt dus weer een drukke dag. Er staat althans een tuin op de planning

1. Mostrey:
    15 september 2013
    hallo
    jaron, dat is zeker de reis van je leven ,zoveel moois te zien,dag
    na dag ,waarschijnlijk geraak je daar niet op uitgekeken, neem
    maar veel foto s, dan kunnen wij eens dat jullie thuis zijn ,ook
    meegnieten kusjes ons allen xxx
  2. Magda - Claudine:
    15 september 2013
    Jaron wat hebt je nu gedaan je ouders alleen in een riksja laten meerijden ben je nu niet bang dat ze een riksja willen meebrengen naar België en dan is het aan jou om hen te vervoeren (grapje hoor) geniet maar verder en hop naar het volgende verhaal. Dikke knuffel.
  3. Angie:
    16 september 2013
    whauw...zo ferm!!! man Jaron wat een reis he jongen...ben echt blij voor jullie dat je dit allemaal beleven kan!!!genieten!!!xxxx