Groene stad

12 september 2013 - Hangzhou, China

Vandaag was een groot deel van de dag besteed aan de busrit van Suzhou van Hangzhou. Onderweg hebben we wel gestopt aan een een zijdefabriek. Daarin hebben we een korte rondleiding gekregen, om daarna de winkel geleid te worden. Uiteindelijk hebben we er toch iets gekocht.

Na de onderbreking gingen we rechtstreeks verder naar Hangzhou. De stad van de groene omgeving wordt er in China vaak gezegd, maar daar is niet veel van te merken. Je ziet nog altijd goed de smog en vandaag was er wel veel smog. Dat was wel jammer, omdat er een boottocht in het westmeer op de planning staat en het was wel spijtig dat je niet echt ver kon zien.

Daarna hebben we naar een soort van medicinale museum geweest. Waar er heel veel planten en dieren stonden met hun geneeskrachtige werkingen. Ook was er een winkel waar er vanalles gekocht kon worden. Het was wel bijzonder dat het zo druk was in de winkel.

Achter wat winkelen hebben we nog een beetje gewandeld in het park waar we gevaren hadden. Jammer genoeg waren we het fototoestel vergeten, want er waren zeer mooie zichten.

Wanneer het dan donker werd, zijn we op dat zelfde meer naar een show gekeken van de regisseur van het openingsshow van de olympische spelen in Beijing. Dit was een openluchtshow waar het meer verlicht werd met mensen die over het water liepen en met boten die omgevormd waren in decorstukken. Allemaal spectaculair om te zien.

Vandaag moesten we onze valiezen helemaal niet veel uitpakken, want morgen vertrekken we al weer naar Wuzhen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mostrey:
    15 september 2013
    hallo
    mooi, mooi, moet dat zijn met die verlichting erbij, hou er de
    moed maar in verder door te reizen
    groetjes ons drie xxx
  2. Magda - Claudine:
    15 september 2013
    Wauw een zijde fabriek dat is zeker ook eens het bezoeken waard en dat er daar mooie stoffen te kopen zijn kunnen we best geloven want de chinezen hebben een zeer goede keuze
    van kleuren benieuwd de keuze bij ma zal zeker top zijn, de andere bezoeken zullen ook wel de moeite waard zijn. Groetjes xxx xxx
  3. Angie:
    16 september 2013
    zal wel spectaculair zijn om dat eens te zien!schitterend!ik denk dat zus een prachtige zijden sjaal voor haar zal meehebben...juist?!kusjesxxx