Hogesnelheidstrein naar Beijing

6 september 2013 - Beijing, China

Vandaag was het weer een drukke dag. We moesten vandaag namelijk naar Beijing. Voordat we dit deden hebben we nog eerst naar het plaatselijk stadsmuseum geweest van Taiyuan. Dit 4-verdiepen tellende museum ging een beetje over vanalles, zoals: gebouwen, beeldjes, jade ...

Daarna hebben we nog naar de MacDonalds geweest voor middagmaal. Om dan later met de hogesnelheidstrein naar Beijing te vertrekken. De trein haalde een topsnelheid net boven de 300 km/uur en deed er uiteindelijk twee uur en een half er over om in Beijing te komen.

Eens we in Beijing waren aangekomen, was er een transfer naar het hotel. De kamers van het hotel zijn niet echt proper, typisch Chinees. We hebben zelfs moeten vragen om van kamer te veranderen. Wat dan ook effectief is gebeurd. We moeten hier immers vier keer slapen.

Na de ophef over de hotelkamer hebben we de taxi genomen naar het centrum van Beijing. Daar kwamen we een man tegen die wat engels kon en tegen ons wilde praten. Uiteindelijk heeft hij ons geleid naar een restaurantje waar we pekingeend hebben gegeten. Wat hier een typisch gerecht was.

Dat was lekker. Alleen na een tijdje ontdekte we dat toeristen een andere kaart krijgen dan de plaatselijke bevolking. We hebben zo'n kaart kunnen bemachtigen, ook al probeerde het zaalpersoneel dat te verhinderen. Daarin merkten we dat de prijzen daarin veel lager zijn. Na wat woorden te wisselen hebben we uiteindelijk de prijs betaald van de kaart voor de plaatselijke bevolking naar tegenzin van de restauranthouder.

Daarna hebben we nog wat in de stad rondgewandeld. Om een taxi terug naar het hotel te nemen, wilde de taxi-chauffeurs het niet meer officieel doen.

Vandaag was het een rustige dag. Morgen zal het wat drukker zijn met de verboden stad, tempel van de hemel en het plein van de hemelse vrede.

1. Magda - Claudine:
    6 september 2013
    Zijn jullie dan alleen op stap zorg goed voor mekaar dat we jullie belevenissen uit jullie mond kunnen horen geen enkel idee hoe het daar aan toe gaat weer eens wat nieuws waarschijnlijk met de taxi ergens anders rijden.
    Een dikke zoen xxx xxx
  2. Angie:
    6 september 2013
    hi schatjes!!! hopelijk nu wat propere kamer in het hotel gekregen...ja ze profiteren vd touristen he,schitterend dat jullie het door hadden!gelukkig lekkere eend gegeten!zorg goed vr elkaar!!!hier voetbal:belgie tg schotland!!!nu 1-0 vr belgen!lieve slpwlknufxxx
  3. Mostrey:
    7 september 2013
    hallo
    geluk dat jullie ook nog een museum hebben kunnen doen,wat
    eten betreft,overal ter wereld trachten ze van toerisme, te
    profiteren,dit is weeral een bewijs,met dan nog een goed mondje
    eten, maakt weer veel goed groetjes ons allen xxx