De tocht naar Taiyuan

5 september 2013 - Taiyuan, China

Na een goede nacht in een goed bed, moesten we alweer kijken om uit te checken. Alleen was er een sleutel verdwenen. Zo was iedereen al direct wakker. Na wat zoeken vonden we de sleutel niet meer. Na het aan de receptie te melden, werd er ook personeel opgeroepen om eens te zoeken. Uiteindelijk hadden we hem gevonden in een valies. Dus we hadden geluk.

Na dit opstootje hebben we naar de bus gegaan en kon de tocht naar Taiyuan beginnen. De bus stopte ook aan een villa die vroeger van rijke Chinese burgers was en waar ook een bekende Chinese film is opgenomen. Dit was ook niet verwonderlijk, aangezien dit een prachtig locatie is. Alles is nog in de oude stijl.

Het was bedoeld voor de gehele familie, dus er waren veel verschillende huisjes in het ommuurde complex. Sommige huisjes waren gemeubileerd. Ook waren de meeste huisjes versierd met prachtige hout uitsnijwerken. Er is ook een tuin aanwezig. Deze is opzich niet zo groot, maar wel eens leuk om doorheen te lopen.

Deze villa is al intussen een toeristische attractie geworden. Dit kon je merken aan al de kraampjes die op de route stonden. Na weer wat enkele dingen te kopen, zijn we werden verder gegaan met de tocht naar Taiyuan.

Onze laatste stop voordat we in Taiyuan aankomen, was weer in een tempel complex. Deze was voorzien van een schitterende tuin. Waar je rustig in kon wandelen. Er zouden zelfs bomen staan van 3000 jaar oud. Dit valt te betwijfelen, maar niet tegenstaande was het prachtig om er wat rond te wandelen.

Daarna zijn we zonder verdere onderbrekingen aangekomen in Taiyuan. We hebben dan nog een wandeling door de stad gemaakt en wat gegeten. Morgen zullen we alweer hier vertrekken. Ditmaal naar een grotere stad, Beijing. Gelukkig zullen we daar enkele dagen blijven.

1. Jaron Pascal:
    5 september 2013
    Heb bij iedere dag er foto's bijgezet.
  2. Angie:
    5 september 2013
    oeps,efkes stress geweest zeker bij het zoeken achter die sleutel?!man man...gezellig zeker al die kraampjes?!leuk efkes rond te kuieren in die tuin!Zita rijdt met 2 wielekes!!!kusxxx
  3. Mostrey:
    6 september 2013
    hallo
    sleutels, komen bjna altijd uit, allen is de vraag wanneer, gelukkig
    was hij bij jullie, nog redelijk rap gevonden,wel ge moet het alle
    maal meemaken, dat hoort erbij ,shoppen zal dat ruimschoots
    goed gemaakt hebben, tot de volgende ons allen xxx knuffels
  4. Magda - Claudine:
    6 september 2013
    Zo te lezen kunnen sleutels ook op vakantie zoek zijn je zou denken we moeten daar zeer goed voor zorgen maar iedereen kan eens verstrooid zijn he op het thuisfront gebeurd dit ook wel eens paniek waar zijn mijn sleutels geniet nu maar weer verder. groetjes xxx xxx