Pittoresque stadje Pingyao

4 september 2013 - Pingyao, China

Na de nachttrein kwamen we aan in het stadje Pingyao. Werden we in golfkarretjes naar het hotel gebracht, omdat het een autovrije stad is die door UNESCO beschermd wordt. Omdat het nog vroeg in de ochtend was, kregen we nog geen kamer, maar konden we wel al ontbijten. Na het onbijt mochten we gelukkig op de kamer en konden ons douchen en naar het toilet gaan, want op de trein is er geen douche en naar het toilet gaan is niet echt een must op een trein waar er een heleboel mensen op zitten.

Het hotel is prachtig. Het heeft waarschijnlijk vijf sterren. Het heeft binnenpleintjes en is in de typische oude Chinese stijl. Ook is het hier voor het eerst opgevallen dat ze hier in een éénpersoonskamer een tweepersoonsbed zetten en in een tweepersoonskamer twee aparte bedden. Dit was ook zo in Xi'an, maar daar dachten we dat ze zich gemist waren van sleutel.

Nadat we ons verfrist hadden, hebben we een stadstoer gedaan. Eerst hebben we op de stadsmuur gelopen. Daarna hebben we naar de eerst bank van China geweest. In de straten staat het ook vol met kraampjes van vanalles. Dit stadje is ook veel gezelliger dan de andere 'miljoenen' steden dat we gedaan hebben.

Ook hebben we nog enkele tempels bezocht die ook zeer mooi waren in de oude stijl. Deze tempels waren dan ook niet te vergelijken met degene dat we in Tibet gezien hebben. Daarna lieten we ons verwennen door een voetmassage, wat typisch is voor hier.

De avond was intussen al gevallen en zijn we wat gaan rondsnuister in de kraampjes. Zo hebben we een kam en een sjaal op de kop kunnen tikken. Beiden zijn handgemaakt. Na het shoppen zijn we nog iets gaan eten en daarna naar het hotel geweest voor een welverdiende nachtrust in een bed. Dit is jammer genoeg al weer de laatste dag in het hotel. Morgen staat er tocht naar weer een 'miljoenen' stad Taiyuan op het programma.

1. Angie:
    5 september 2013
    hi touristjes!!!blij jullie terug te horen!!!leuk Jaron al die fotootjes!ziet er prachtig uit!voetmassage zal wel zalig zn na zoveel rond te toeren :)!hier vandaag ook snikheet geweest!knuffelxxxx
  2. Mostrey:
    6 september 2013
    hallo
    weer mooie foto, jullie komen zeker terug ,met een grote dossis
    kennis van dat prachtige land
    vele warme groetjes vanuit het bij ons warme belgie
    xxx
  3. Magda - Claudine:
    6 september 2013
    We kunnen niets anders zeggen of dat jullie een prachtige reis maken geniet er maar van en rusten doe je maar als je thuis bent want dan is het gedaan van al dat moois te zien.
    tot de volgende mail we zien er al naar uit naar het volgende verhaal.
    Knuffel en een dikke zoen voor elk van jullie.