Tibet

26 augustus 2013 - Lhasa, China

Vandaag was het een drukke dag. Al vanaf 4u30 op om het vliegtuig te nemen naar Lhasa. Dit was ongeveer 1u45 vliegen. We hadden geluk want we hadden vertraging... Zo hebben we nog een anderhalf uur langer moeten wachten.

De vlucht zelf was goed verlopen. Daarna moesten we nog een uurtje op de bus voor naar het hotel te gaan. Het hotel is typisch in Tibetaanse stijl, wat wel zeer speciaal is. Dit wordt ook doorgetrokken naar de kamers. Alleen is het jammer dat de hygiëne niet goed. Deels door cultuur (bijvoorbeeld dat het toiletpapier niet in het toilet mag, maar moet in de vuilnisbak er naast) maar door onvoldoende te kuisen. Ik heb ook zopas beten op mijn voeten ontdekt,dus hopelijk geen vlooien op kamer, cross the fingers.

Na het hotel te verkennen en te lunchen,hebben we wat Tibet verkent. Blijkbaar bezoeken er niet veel blanken Tibet,want je bent een soort attractie voor hen. Ze blijven je aanstaren,maar opzich zijn ze zéér vriendelijk.

Dan begon de zoektocht achter drank die nog niet buiten datum is. Na uur zoeken en wel 10 winkels te doen, hebben we moeten genoegen nemen met drank dat een week overtijd is. Zo hebben we cola in verschillende supermarkten maanden overtijd gezien, dus hoe oud moeten die dan wel niet zijn?

Het was toen al 20u, wat hier al laat is om te eten. Ik had een restaurantje opgezocht, natuurlijk was het toen we aankwamen gesloten en begon het te stortregenen. Na dan een halve kilometer te stappen (want we zitten op meer dan 3000 meters en we moeten nog wat acclimatiseren, zeer leuk als het regent). Gelukkig hebben we dan nog een vegetarisch restaurant gevonden. Na de enkel Chinese kaart te lezen, euh, hebben we iets gekozen. Het eten was er overheerlijk en zeker met een kop verse thee.

Morgen staan er drie kloosters op het programma, dus zal ik nu gaan slapen voor mijn schade van vannacht in te halen.

1. Jaron Pascal:
    26 augustus 2013
    Er komen nog foto's morgen.
  2. Mostrey:
    hallo
    wel weer een ervaring rijker,van dat wc papier, zit toch waarheid
    in ,de mopjes die ze alhier vanmaken,hier nog altijd zomerweer,juist thuis van wandeling met brother,zo blij met elke
    dag wat nieuws, groetjes van allen xxx
  3. Angie:
    26 augustus 2013
    heyla schatjes!amai zo n zoektocht om drank te vinden nt overtijd,drinkt de bevolking daar dan niks?!aanhouder wint he!gelukkig lekker gegeten!wij hbbn dat ook eens in tunesie of Turkije gehad v het wc papier in emmer te doen,raar he?!hopelijk geen diaree :-) ...blijven jullie nu 3 dagen in tibet?al beetje het uurverschil gewoon?we kijken er elke dag naaruit iets van jullie te horen hoor,echt de max!!!dikke knuf v ons 3xxx
  4. Magda - Claudine:
    Hella,
    wat een ervaring goed dat jullie goed jullie plan trekken en niet afgeven om te zoeken ,maar het is leuk iedere dag iets te horen,grtjs van ons beiden