Hoogste trein ter wereld

1 september 2013 - Xi An, China

Vandaag hebben we een treinreis van 32 uur er opzitten. De tocht was in totaal 2864 km. Dit was de hoogste trein ter wereld. Het bereikte een hoogte van 5072 meter. Ook hebben we het hoogste station ter wereld gepasseerd. Deze trein ging over permafrost, alleen jammer dat we dit gedeelte middernacht hebben gepasseerd.

We hebben er dus ongeveer twee dagen opgezeten. We zijn er Zaterdag rond 10u opgestapt en vandaag rond 22u aangekomen in het station van Xi'an. Jammer genoeg had de trein wat vertraging.

De treinreis was mooi. Er waren grote ramen in onze coupe, zodat we konden genieten van de prachtige landschappen. Iedere coupé was bedoelt voor vier mensen. We hadden soft sleepers (soort van 1ste klasse), dus slapen ging wel. We hadden ook vier tv's, dus voor elk één. Alleen jammer genoeg was er enkel storing te zien

Toen we aankwamen in Xi'an viel de warmte weer direct op, want in Tibet was het veel kouder door de hoogte. Na 20 minuten rijden kwamen we in ons hotel aan. Het is een groot hotel. Nadat de koffers op de kamers werden gebracht, zijn we nog een wandeling gaan maken. Het is hier opmerkelijk drukker dan in Tibet, wat ook wel normaal is want Xi'an was vroeger nog de hoofdstad van China en telt meer dan 8 miljoen mensen in de stad.

Morgen gaan we naar het terracotta leger wat ook wel het achtste wereldwonder genoemd door de Chinezen. Daarna zullen we waarschijnlijk op de stadsmuur wandelen.

1. Magda - Claudine:
    2 september 2013
    Jullie zijn goed door elkaar geschut zeker zolang op de trein zitten is dat no stop amai zeg en dan nog zo hoog wij vonden onze bergtochten van 3800 m al zo hoog maar dat was wel klimmen bij jullie is dat nog zoveel hoger ... en dat het koud is op die hoogte kunnen we inkomen maar waarschijnlijk prachtige zichten wel uniek maak maar mooie foto's dan zien we ook een klein stukje van wat jullie gezien hebben.
    Dikke knuffel voor jullie drieën en tot het volgende verhaal we zien er al naar uit xxx xxx
  2. Mostrey:
    hallo
    blij nog wat nieuws te horen, jullie hebben al heel wat km, onder
    de wielen,moet wel een hele belevenis zijn omdit te mogen mee
    maken, geniet maar met volle teugen,met jullie drietjes,zondag
    naar thuisfront geweest,alles okee kusjes ons allen
  3. Angie:
    2 september 2013
    hoi!ik denk dat jullie unieke zichten te zien hebben gekregen!!!man man zo hoog...!!!gelukkig zullen we wat mee kunnen genieten via jullie foto s!en er zal nog vanalles van moois te beleven zn daar!!!GENIETEN MAAR!!!joehoe!!!knuffelsxxx
  4. Angie:
    5 september 2013
    prachtige zichten zo te zien!!!xxx