Het achste wereldwonder

2 september 2013 - Xi An, China

Vandaag hebben het naar het terracotta leger geweest in Xi'an, wat ook wel het achste wereldwonder wordt genoemd door de chinezen. Maar voordat we er aankwamen, hebben eerst een winkelbezoek gedaan. Daar bakte ze zelf nog op de authentieke wijze de beelden achter. Ze schilderden daar ook kastjes en tafeltjes. Alles zeer mooi, maar ook zeer duur.

Daarna hebben we naar Xi'an gereden. Met een golfkarretje naar de ingang geweest. Dan konden we de honderden keramieken beeldjes bekijken. We hebben er toch drie uur in gelopen en ook veel foto's kunnen maken. Gelukkig was het niet al te warm, wat hier redelijk uitzonderlijk is. Xi'an heeft dan ook de bijnaam als kookpot.

Dan hebben we naar de moslimwijk geweest. Waar we eerst naar de moskee geweest. Deze was niet een gewone moskee, want het had een heel wat chinese invloeden heeft. Zo had een mooie tuin en mooie sculpturen, wat in principe niet mogelijk is volgens de strikte leer van de Koran.

Daarna hebben we de moslim winkeltjes wat ontdekt. Waar het afpingelen tot 70 percent een normale zaak is. Er zijn ook een tal van leuke kraampjes en ook nog wat zaakjes waar je snacks kan eten.

Ondertussen was het dan avond geworden en zijn we naar een show geweest. Waar we mochten genieten van een dumplin assortiment aan tafel. Een soort zakje van deeg die dan opgevuld wordt met vanalles. Na het eten was er een bekende dans en muziekvoorstelling op zijn Chinees. Deze zou nog authentiek zijn. Marco Polo zou deze voorstelling ook gezien hebben. Ook bekende leiders hebben deze voorstelling al eens gezien zoals Sarkozy.

Morgen gaan we een wandeling maken over de stadsmuren van Xi'an. Daarna zullen we nog naar een museum gaan van de keramieken beelden. Waarop we dan s'avonds de nachttrein nemen naar Pingyao

1. Magda - Claudine:
    2 september 2013
    Wat jullie allemaal zien is onbeschrijfelijk dat zal toch wel een
    vermoeide reis zijn zeker maar jullie zijn nog zeer jong ook he maar geniet er maar zoveel mogelijk van en de valies voor de zijn veel te klein zijn zeker
  2. Magda - Claudine:
    2 september 2013
    De reactie is te vroeg vertrokken ik wilde nog schrijven jullie valiezen zullen te klein zijn zeker om de vele aandenken van ginder mee te brengen.
    kusjes en tot de volgende mail
  3. Mostrey:
    hallo
    vandaag iets meer shopdag geweest,met voor elk wat wils,geloof
    ik,wandelen en museum doen ,zorgt dan weer voor een mooie af
    wisseling,zita vandaag weer naar school, was in nopjes,gisteren
    ook, toen ik de visbak met tandenborstel aanpakte ,doei xxx
  4. Angie:
    2 september 2013
    hi keppetjes!zo n toffe reis dat jullie doen,van alles en nog wat!!!dat moet echt de max zn!en zusie,al je hartje wat kunnen ophalen tijdens het winkelen?!zita super enthousiast na 1ste schooldag!niet teveel door elkaar geshaket van lange treinrit?!dikke dikke warme knuffel,tot morgenxxxxxxxxxxxx
  5. Dina everaert:
    5 september 2013
    terracotta leger moet imposant zijn !! jaloers.....