Aankomst in China

24 augustus 2013 - Chengdu, China

Bij het opstappen viel er direct op dat chinezen zeer druk zijn, iedere keer opnieuw bagage veranderen en ook telkens op een andere plaats gaan zitten. Zelfs na het opstijgen konden ze nog moeilijk blijven zitten. Op de vliegreis naar Chengdu viel alles goed mee,goede vlucht gehad,lekker eten aan boord. Gelukkig had iedereen een eigen boordcomputertje waarop je films/muziek en spelletjes kon spelen. Natuurlijk moest er ook nog geslapen worden. Gelukkig zijn Chinezen makkelijke slapers en was het dan rustig. Na enkele keren wakker komen en slapen, zijn we uiteindelijk op de middag lokale tijd aangekomen.

Eenmaal aangekomen, nog enkele controles doorlopen en dan de valiezen oppikken. De hoop op warm weer is te goed uitgekomen. Bij het verlaten van de vlieghaven, kwam er een temperatuur van meer dan 35 graden op ons af. Gelukkig hebben we een airco-bus om naar het hotel te gaan.

Na onze kamers te ontdekken, hebben we een verkende stadswandeling gedaan. Direct valt er op dat Chinezen net zoals op het vliegtuig enorm druk zijn. Overal rijden er scooters en er is een constant getoeter te horen. Ook zijn ze gek op gsm's. Je ziet namelijk de ene gsm-winkel na de andere. Daarna nog veel vreemde geuren en gewoontjes ontdekt die boeiend zijn om eens te zien. Ook hebben we het kolossale beeld van Mao gezien.

Na de stadswandeling hebben we nog een etentje van de reisorganisatie gekregen in een typisch chinees restaurant. Daarna hebben we nogmaals de benen gestrekt om het eten een beetje te verteren.

1. Angie:
    24 augustus 2013
    hoi hoi!!!blij te horen dat je veilig toegekomen bent na lange vliegtuigtrip!Nu word het jullie ogen goed de kost te geven en genieten!!!stressy chinezen,haha!al lekker gegeten?zelfde beetje of bij onze Chineze restaurants?veel foto s maken he Jaron!!!hier regenachtig dagje...alles oke!lieve knuf,ons 3tjesxxx
  2. Mostrey:
    24 augustus 2013
    hallo
    fijn te horen dat jullie een goede vlucht gehad hebben,goed
    weer, goed eten, de rest maken jullie zelf, hier alles goed,Brother
    heel flink,slaapt veel
    groetjes ons allen xxx
  3. Dina everaert:
    26 augustus 2013
    Geniet van jullie culturele reis !! en groetjes aan iedereen !