Gandanklooster

28 augustus 2013 - Lhasa, China

Om 8u30 vertrokken we met de bus naar Gandan. De rit was hobbelig met veel haarspeldbochten en ook met wat controles onderweg. Toen we aankwamen begon de mist op te trekken. We zaten ook al hoog in de bergen. Alles was daar zeer primitief.

Toen we binnenin het klooster kwamen, zagen we een stuk of tachtig monniken die tegelijkertijd aan het bidden waren. Er mochten enkel foto's getrokken worden tegen betaling, wat wel jammer is. Er werd ook kruiden verbrand die een sterk irriterende geur veroorzaken.

Na het kloosterbezoek kregen we een maaltijd aangeboden. Daar zaten we primitief buiten. Ook hier was de rook zeer irritant. We kregen vier plastic bakjes waar we met zeven hebben uit geheten, zonder extra borden.

Daarna hebben we een adembenemend wandeling gemaakt rond de bergtop waarop het klooster is gebouwd. Er waren overal gebedsvlaggetjes te zien. Ook de omgeving en het zicht op de dorpjes was onvergetelijk.

De avond werd afgesloten met een Tibetaanse hotpot. Morgen maken we een tocht in de Himalaya langs bergpassen en gaan we nog hoger tot zo'n 5000 meter. We komen enkele bergmeren tegen en zullen onze tocht beëindigen in Shigatze, waar we hopelijk internet hebben

1. Mostrey:
    28 augustus 2013
    hallo
    jullie hebben weer een boeiende gehad, naar ik lees,is waarschijnlijk adembenemend mooi, zo hebben wij er dagelijks
    ook een gedacht van, profiteer ermaar verder van,terwijl jullie
    daar zijn, wij reizen mee groetjes ons allen xxx
  2. Angie:
    28 augustus 2013
    whauw,wat gaan jullie kunnen vertellen!!!zo veel moois al gezien en indrukwekkende dingen meegemaakt!!!echt tof!!!geef jullie ogen mr goed de kost!!!dat word een mega reis!!!genieten!!!liefs en hopelijk morg ook verslag...slpwl,kusjex