Naar de wereldstad Shanghai

14 september 2013 - Shanghai, China

Vandaag was het weer een lange dag, want we zouden naar Shanghai gaan. Voor de busrit besloten we wat vroeger op te staan om het stadje Wuzhen nog verder te ontdekken met een ochtend wandeling. Dus hebben we rond 6u opgestaan om nog een flink eind te wandelen. Na daarna een stevig ontbijt te nemen. Moesten we weer de boot nemen om van het eiland te geraken en daarna naar Shanghai te gaan zonder tussenstops.

Eenmaal aangekomen in Shangai, viel de drukte ons direct op. Om een klein beetje tot rust te komen hebben we daar naar het bekende Yuyuan tuin geweest. Deze tuin is in oppervlakte redelijk klein, maar door de vele kronkelende paadjes en vijvers kan je er een hele tijd in vertoeven.

Na de tuin hebben we nog naar de Bund geweest. Hier heb je een uitzicht op de grote gebouwen van Shanghai zoals Oriental Pearl TV Tower. Wanneer het donker is, is deze wel spectaculairder door alle lichtjes.

Daarna hebben we de Jaden Boeddha Tempel bezocht. We waren intussen al veel gewend door al de tempels in Tibet te bezoeken. Toch was deze wel speciaal, want in deze tempel midden in de stad ligt de grootste wit jaden Boeddha ter wereld.

Tegen de avond zijn we weer naar de Bund geweest. Nu was het veel mooier, maar ook veel drukker. Na daar wat te stappen zijn we naar de Nanjing Road geweest. Waar je door al de neon verlicht wel de indruk krijgt dat je in Time square bent.

Na wat te eten zijn we terug naar het hotel gegaan. Onze kamer lag op het drieëntwintigste, dus vanaf daar hadden we ook een mooi uitzicht op de verlichte stad.

Morgen staat het Shanghai aquarium op de planning en daarna wat winkelen.