Spectaculaire busrit

29 augustus 2013 - Shigatse, China

Vandaag de ganse dag op de bus. We gingen van Lhasa naar Shigatze, wat ongeveer een tocht was van 350 km. We hebben op bergpassen gereden die hoger waren dan 5000 meter. Door het aangename weer hebben we veel foto's kunnen maken en filmen.

Er werd ook af en toe gestopt. Meestal op deze stop plaatsen zijn er nomadegroepen die alle soorten dingen verkopen. Ook stonden ze daar met grote sint-bernardus honden en jaks. Deze mochten dan tegen betaling op de foto.

We hebben daarna nog het kumbum stuba bezocht in Gyangtze. Deze was zeer authentiek. Deze was vijf verdiepingen hoog. Op het bovenste plateau kon je een mooi zicht op het stadje Gyangtze bewonderen.

Later kwamen we in het hotel aan. Het hotel is ruimer tegenover het vorige, maar is wel minder authentiek. Voor avondeten hebben we naar een plaatselijk restaurant geweest waar we zeer lekkere lam gegeten hebben.

1. Mostrey:
    hallo
    wederom een mooie dag gehad, letterlijk & figuurlijk,goed dat je
    kunnen filmen &foto s heb kunnen maken, nu toch nog lekker kun
    nen eten,jullie zijn waarschijnlijk al goed aangepast aan eten &
    tijdsverschil, groetjes & tot de volgende ons allen xxx
  2. Angie:
    29 augustus 2013
    jups schatjes!!!leuk dat je wat gefilmd hebt,ik ben zo benieuwd!!!tzal wel prachtig zn zo te horen!geluk dat het weer ook meevalt!vraagje:moeten we de kranten houden vr jullie?dikke smakkerd en tot morgen...xxxx
  3. Magda - Claudine:
    29 augustus 2013
    Dit zal een reis zijn om niet te vergeten zo veel mooie dingen zien de reportage van jullie foto's en films zullen zeker de moeite zijn nog geen Tibitaanse Spaniëls gezien dit is het hondje die veel in vakantie bij ons is en die op de uitkijk staan bij de Abdijen in Tibet.
    Slaap wel en tot het volgende verhaal
    Dikke knuffel voor jullie allen